Apropant Snoezelen a l’aula

Presentació 

En un món cada vegada més divers, és fonamental disposar d’eines i estratègies que permetin oferir oportunitats d’aprenentatge per a tot l’alumnat, independentment de les seves habilitats, capacitats o condicions particulars.

La mirada Snoezelen convida a observar, donar seguretat a l’altre per a crear les condicions el més perfectes possible en l’art de la relació, i que afavoreixi aprenentatges compartits.

Dissenyar entorns i activitats amb aquesta mirada pot aportar benestar, regulació, disponibilitat, interacció, recepció, … entre molts altres beneficis.

Podem destacar alguns aspectes clau per a aquesta formació:

  • Diversitat i Inclusió: A unes aules cada vegada més diverses, és essencial accedir a l’aprenentatge de la manera més equitativa possible. La mirada Snoezelen facilita un entorn inclusiu que pot ajustar-se a les necessitats individuals, i promou la participació activa de tot l’alumnat.
  • Benestar Emocional i Reducció de l’Estrès: Les propostes multisensorials Snoezelen ajuden a reduir l’estrès i l’ansietat, creant un ambient de calma i relaxació, fonamental per al benestar emocional del i la discent, especialment en un context on les demandes acadèmiques i socials poden generar pressió.
  • Estimulació Cognitiva i Sensorial: Les propostes Snoezelen ofereixen una varietat d’estímuls per a captar l’atenció de l’alumnat, millorar la concentració i fomentar el desenvolupament cognitiu. Sovint, aquest estímuls són importants per a mantenir l’interès i la motivació i generar aprenentatge de manera més eficaç i dinàmica.
  • Facilitació de la Comunicació i les Habilitats Socials: Al proporcionar un entorn relaxat i segur, Snoezelen facilita el vincle, la interacció i la comunicació entre alumnat i docents. Un dels principis Snoezelen es fonamenta, com ja hem dit anteriorment, en l’art de la relació.
  • Innovació Pedagògica: La mirada Snoezelen a l’aula representa una innovació pedagògica que enriqueix les pràctiques educatives tradicionals. Aquest enfocament complementa i amplia les estratègies d’ensenyament, oferint noves maneres d’abordar l’aprenentatge i el desenvolupament dels estudiants. 

Objectius

-Comprendre els principis fonamentals de Snoezelen i la seva rellevància a l’entorn educatiu.

-Aprendre a dissenyar i crear espais i activitats Snoezelen útils a l’aula.

-Desenvolupar competències per a implementar activitats i sessions Snoezelen dirigides a millorar el benestar i l’aprenentatge de l’alumnat.

-Promoure la col·laboració entre docents, personal escolar i famílies per a maximitzar els beneficis de l’enfocament Snoezelen.

-Fomentar la innovació pedagògica a través de l’abordatge multisensorial a l’ensenyament diari.

Continguts

  • Introducció a Snoezelen:
    • Història i origen de l’enfocament Snoezelen.
    • Principis i fonaments teòrics de l’Snoezelen.
    • Rellevància de l’enfocament multisensorial a l’educació.
  • La sensorialitat.
  • Disseny d’espais i activitats amb la mirada Snoezelen a l’aula. Snoezelen 24 hores.
  • Innovació pedagògica i desenvolupament professional:
    • Reflexió sobre la incorporació de metodologies innovadores a la pràctica docent.
    • Recursos i bibliografia recomanada per aprofundir en l’enfocament Snoezelen.

Destinataris

  1. Professionals educatius: mestres, professors, orientadors, educadors, vetlladors, monitors i personal de l’àmbit escolar.
  2. Professionals socio-sanitaris: terapeutes ocupacionals, psicòlegs, logopedes, psicopedagogs, metges, etc.
  3. Persones amb autisme i familiars i, en general, qualsevol persona interessada en millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA.

Aquest curs no es grava per protecció de les dades personals dels assistents i de la propietat intel·lectual de la ponent. Un cop finalitzat el curs es compartirà la presentació exposada. El curs s’impartirà en castellà.

La ponent 

Noemí Vidal Piñana

És mestra d’Educació Especial i Terapeuta Snoezelen.

Amb més de 30 anys d’experiència primer en el Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç i des del 2007, fins a l’actualitat, al CEE de la Fundació Mercè Pla de Tortosa (Tarragona).

Ha realitzat els tres mòduls de Capacitació Snoezelen amb l’Asociación ISNA España, de la qual en forma part com a membre de la junta des dels darrers 2 anys.

Al seu currículum destaquen de manera significativa la formació realitzada amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i amb Educatio. Formació dedicada sobre tot a l’autisme i a la inclusió.

Apassionada de la seva feina, des de sempre ha apostat per oferir oportunitats per a tothom, perquè tots podem aprendre. Persegueix la “felicitat educativa” d’un dels diversos triangles pedagògics que utilitza: per a l’alumnat, el personal docent i les famílies.

Dia

Dijous 4 de juliol de 2024

Horari de 9,30 a 13,30 hores (amb una pausa a la meitat)

Obrirem la connexió a les 9,15 hores

Lloc

Online a través de la plataforma Zoom (places limitades)

Un dia abans del curs enviarem un correu amb l’enllaç que dona accés a la formació.

Preu net

50 € 

Com inscriure’s 

  1. Ompli el nostre formulari d’inscripció: FORMULARI D’INSCRIPCIÓ.
  2. Educatio els enviarà un correu de preinscripció confirmant si queden places lliures amb el número de compte on fer la transferència en el termini de 15 dies.
  3. Trameti el comprovant bancari al correu info@educatiocat.com
  4. Un cop rebut el comprovant de la transferència, els confirmarem la inscripció definitiva al curs.

Per a més informació ens pot contactar a info@educatiocat.com 

Bonificacions de la FUNDAE  (s’ha de gestionar des dels centres)

Aquest curs es pot bonificar per la Fundae però la gestió s’ha de fer des del teu centre o gestor.

Com em puc bonificar des del centre? 

Veieu-ho en el següent enllaç: La bonificació en 8 passos.

 

Deixa un comentari