Llibres

Peter Vermeulen és un professor i consultor flamenc amb més de 25 anys d’experiència en el TEA. Amb aquest llibre ens aporta un prespectiva realment refrescant de l’autisme, el concepte de la ceguesa de context.

Vermeulen, però, no només presenta la teoria i explica els símptomes. El seu punt de vista diferent i la seva experiència amb persones amb autisme de totes les edats i habilitats, ens il·lumina a través d’aquesta publicació i permet destil·lar consells pràctics immensament valuosos. Ens ensenya que és possible crear un entorn més amigable per a les persones amb autisme i que això és beneficiós per a tothom, fa que siguem més sensibles al context.

Autisme Centraal

Twitter @Peter_Autisme

 

L’últim llibre del Santiago Moll de Justifica tu respuesta, proporciona les claus sobre que poden fer els pares, per un costat, i la comunitat docent, per l’altre, per a canalitzar positivament aquest enorme fluxe d’informació i la hiperconectivitat en la que viuen els joves.

Un llibre molt recomanable.

Treballar amb persones amb autisme et fa reorganitzar i recol·locar molts dels teus valors i creences sobre les persones, les relacions i les necessitats de cada una d’elles. T’obliga a qüestionar-te principis que sempre havies donat per fet, valorar altres formes de ser tan legítimes com les de la majoria, ser més tolerant amb les peculiaritats de cada un i respectar les maneres de pensar i experimentar diferents. Aquest trastorn “posa potes enlaire” moltes de les teves conviccions i t’ensenya una altra manera de mirar el món i als que formen part d’ell.

Escrit a quatre mans per Juan Martos i María Llorente del centre Deletrea (http://www.deletrea.es/), centre de referència en el tractament del TEA i del TEL. La sensibilitat i l’experiència dels autors amb les persones amb TEA convertit en forma de llibre.

 

El pedagog  Jesús Jarque (Familia y cole Jesús Jarque) ens presenta una eina molt valuosa: més de 100 propostes per a donar una resposta educativa als infants amb TDAH tan a l’escola com a l’entorn familiar. Fa referència a vàries qüestions: com adaptar els exàmens, com gestionar la hiperactivitat a l’aula, com desenvolupar programes de detecció precoç, quines han de ser les primeres actuacions a casa, etc.

100 propostes basades en el rigor i l’experiència. Molt recomanable.

 

“rEDUvolution” és un llibre de la María Acaso (http://www.mariaacaso.es/), professora titular d’Educació artística de la Universidad Complutense de Madrid i investigadora en innovació educativa, on ens planteja la necessitat d’executar una transformació real de l’educació a través de cinc eixos claus: acceptar que el que ensenyem no és el que aprenen els estudiants, canviar les dinàmiques de poder, habitar l’aula, passar del simulacre a l’experiència i deixar d’avaluar per a passar a investigar.

Un llibre que “remou”, fa qüestionar idees preestablertes i ens ensenya que, en educació, es poden fer les coses d’una altra manera. Només cal provar-ho.

 

L’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) ofereix el marc per a una transformació educativa que parteix de la necessitat de connectar amb els interessos de l’alumne. Els alumnes i nosaltres mateixos aprenem perquè volem, “Aprendo porque quiero”.

En aquest llibre el Juanjo Vergara (https://www.juanjovergara.com/) planteja als docents com aconseguir a través de l’ABP  que els continguts s’incorporin a la manera d’entendre la realitat de llurs alumnes.

Un llibre de tot un mestre en la matèria.

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s