SAAC (Isabelle Monfort)

Curs reconegut pel Departament d’Educació i bonificable per la Fundae des del centre

 

Ús de sistemes alternatius i augmentatius en la intervenció en trastorns del desenvolupament del llenguatge i/o de la comunicació.

 

Presentació

Per a molts nens i nenes l’accés al llenguatge oral no resulta tant senzill i natural com per als seus iguals. En el desenvolupament del llenguatge hi ha implicats diferents processos, més o menys específics, de manera que la seva adquisició es veurà afectada en perfiles molt variats.

Des de un model d’intervenció basat en la “compensació” l’ús de sistemes busca modificar les condicions d’adquisició amb dos objectius fonamentals; el primer evitar que les dificultats amb el llenguatge oral tinguin conseqüències sobre el desenvolupament comunicatiu, cognitiu i social. En segon lloc, facilitar l’accés al llenguatge oral reestructurant tan l’input com la possibilitat d’output adaptat.

Més enllà de l’ús dels sistemes alternatius per a facilitar la comunicació en la vida quotidiana, en aquest curs ens centrarem en l’ús dels sistemes, en context d’intervenció, per a millorar tan la comunicació com el llenguatge i la parla.

L’objectiu del curs és entendre l’ús dels sistemes dintre d’un context d’intervenció per a evitar l’aplicació mecànica de les eines i  facilitar-ne un ús funcional i un major efecte sobre el llenguatge i la comunicació.

Continguts

  1. Ús de sistemes i model d’intervenció.
  2. Característiques dels sistemes amb i sense ajuda.
  3. Ús de sistemes sense ajuda: Bimodal i gestos de suport (anàlisi de casos).
  4. Ús de sistemes amb ajuda (anàlisi de casos).
    1. Sistemes gràfics
    2. Lectoescriptura.
  5. Consideracions finals.

A qui va dirigit 

Professionals de l’àmbit educatiu o clínic que treballin amb infants amb trastorns del llenguatge i/o de la comunicació (mestres, logopedes, psicòlegs, mestres d’audició i llenguatge, pedagogs, terapeutes, etc.).

També hi poden familiars i qualsevol persona interessada en la temàtica del curs.

Aquest curs s’impartirà en castellà.

Durant els dies següents al curs es compartirà la presentació exposada i d’altres materials d’interès mitjançant un enllaç.

La ponent

Isabelle Monfort Juárez

Llicenciada en Psicologia per la Universidad Autónoma de Madrid.

Des del 1999 és terapeuta del centre de logopèdia Entender y hablar de Madrid.

Des del 2001 és membre de l’equip educatiu del col·legi Tres Olivos Madrid.

Publicacions: – Monfort,M. y Monfort, I (2001) En la Mente Entha Ediciones. Madrid – Monfort, I y Gómez, P. (2001) Mínimo Entha Ediciones. Madrid – Monfort M.; Monfort I. y Juárez A. (2004) Niños con Trastorno Pragmático del Lenguaje. Entha Ediciones. Madrid. – Monfort M, Juarez A. y Monfort I. (2006) La práctica de la comunicación Bimodal EnthaEdiciones. Madrid – Monfort, M y Monfort, I (2005) En la mente 2 Entha Ediciones. Madrid – Monfort, I (2005) en Ramirez R. Conocer al niño sordo. Edición revisada. CEPE Madrid. – Monfort, I (2009) “Comunicación y lenguaje: bidireccionalidad en la intervención en niños con trastorno de espectro autista” Revista de Neurología v. 48, número 2, pág.53 – Monfort, I y Monfort M. (2009) La comprensión de preguntas: una dificultad específica en niños con trastornos pragmáticos de la comunicación y el lenguaje” Revista de Neurología .v 50, número 3, página 107 – Monfort M, Monfort, I, Juárez A. (2010) Más allá de las palabras. Enthaediciones Madrid – Monfort, I (2012). Comunicazione e linguaggio. Bidirezionalità dello spettro autístico.Logopedia e Comunicazione. Vol.8, n 1, gennaio 2012 (pp.9-18). – Monfort M, Monfort, I (2012) Utilidad clínica de las clasificaciones de los trastornos del desarrollo del lenguaje. Rev Neurol 2012; 54 (Supl 1): S127-130. Mínimo (2018) Entrenamiento en discriminación de pares mínimos. Aplicación. Monfort M., Monfort I. (2019) En la Mente 3. Monfort I. (2020) Intervención en Pragmática. Avances y retos. Revista de logopedia, foniatría y audiología. Vol. 39 nº3 pg. 101-103. 

Monfort, I. (2021) La intervención en niños y niñas con trastorno del desarrollo del lenguaje. Recurso de aprendizaje. UOC (coord. Ahufinger, N.).

Dia

Dissabte 28 de setembre de 2024

Horari de 9,30 a 14 hores i de 15,30 a 18 hores

Hi haurà una pausa a cada part. En la pausa del matí s’hi inclourà un petit esmorzar.

Obertura de portes a partir de les 9 hores.

Lloc

Universitat Pompeu Fabra

Campus de la Ciutadella

Barcelona

Preu net

85 €

Com inscriure’s 

  1. Ompli el nostre formulari d’inscripció: FORMULARI D’INSCRIPCIÓ.
  2. Educatio els enviarà, abans de 24 hores, un correu de preinscripció confirmant si queden places lliures amb el número de compte on fer la transferència o ingrés.
  3. Trameti el comprovant bancari al correu info@educatiocat.com
  4. Un cop rebut el comprovant de la transferència, els confirmarem la inscripció definitiva al curs.

Per a més informació ens pot contactar a info@educatiocat.com

Certificació del curs

Assistents docents

Aquest curs està reconegut pel Departament d’Educació com a formació continuada del professorat no universitari, vàlid també per a tècnic/ques d’educació infantil i educadors/es. Hi tenen dret tots els docents, amb independència de si estan treballant o no o del tipus de centre on prestin serveis (públic, privat o concertat).

D’acord amb l’Ordre ENS/248/2012, de 20 d’agost per tal de completar les 10 hores que certifica el Departament d’Educació, els docents assistents que vulgueu rebre aquest reconeixement, un cop finalitzada la fase presencial,  haureu de realitzar un treball complementari.

Aquest treball s’haurà d’adreçar en el termini màxim de 15 dies a l’adreça  cursos@educatiocat.com. El treball, en aquest cas un test,  es podrà realitzar en català i de manera individual o col·lectiva entre varis assistents. El reconeixement del Departament d’Educació es realitza via telemàtica i no s’envien certificats. El certificat del curs estarà disponible passats 30 dies d’haver-se celebrat al següent enllaç del Departament d’Educació:  Les meves activitats

En la següent adreça podeu sol·licitar l’alta d’usuari d’XTEC:  Alta XTEC .Si no disposeu de compte xtec podem demanar una còpia en pdf del reconeixement al Departament d’Educació i enviar-la al vostre email. Els docents que no realitzeu el treball complementari no podreu optar al reconeixement del Departament d’Educació i, transcorreguts els 15 dies de termini per a presentar el treball, rebreu per email un certificat d’assistència de la nostra entitat per 7 hores cursades. 

Assistents no docents

Als assistents que no siguin docents se’ls lliurarà per email un certificat d’assistència per 7 hores cursades.

Bonificacions de la FUNDAE  (s’ha de gestionar des dels centres)

Com em puc bonificar des del centre? Veieu-ho en el següent enllaç:

La bonificació en 8 passos

 

Deixa un comentari