Tinc un alumne amb TDAH (Jesús Jarque)

Curs reconegut pel Departament d’Ensenyament i bonificable per la Fundae fent la gestió des dels centres.

 

Presentació

La presència de nens i nenes amb trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat o sense, TDAH, o simplement amb problemes importants d’atenció, és quelcom habitual a les aules.

Els mestres i professors necessiten conèixer mesures concretes per donar resposta a les necessitats dels seus estudiants en el dia a dia a la classe. Igualment, els pedagogs, psicòlegs i altres professionals requereixen de coneixements específics per a l’assessorament i la intervenció directa amb nens i nenes d’aquest perfil.

Aquest és un curs pràctic que ofereix mesures específiques i efectives per respondre a les necessitats en la vida escolar dels infants que presenten dificultats derivades de dèficits atencionals.

Aprenentatges

El curs pretén que els assistents adquireixin els aprenentatges necessaris per a respondre a les següents preguntes clau:

  • Quines mesures preventives es poden adoptar des de l’aula amb l’alumnat amb TDAH?
  • Com ajudar als alumnes a ser més organitzats?
  • Quin tipus de quadern, útil d’escriptura o agenda és més efectiu per a l’alumnat amb TDAH?
  • Què fer per tal de què estigui atent a les explicacions del professor?
  • Quines activitats proposo, sabent que en una aula hi ha uns altres 25 alumnes més?
  • Quin model d’activitats pot ser el més adequat per a l’aula?
  • Com dissenyar activitats més ajustades a les seves dificultats?
  • Com adaptar els exàmens i procediments d’avaluació a l’alumnat amb TDAH?
  • Com gestionar a l’aula el comportament, la hiperactivitat i impulsivitat?
  • Quins criteris s’han de tenir en compte a l’hora de la intervenció individual?
  • Quines activitats podem realitzar per a estimular els aspectes més afectats, com l’atenció o les funcions executives?
  • Quins materials concrets estan disponibles?

Distribució dels continguts

Els aprenentatges per a aconseguir els objectius es desenvoluparan en els següents continguts:

1er. BLOC: PRESENTACIÓ DEL CURS

  • Presentació.
  • Consideracions prèvies sobre el TDAH i l’escola.
  • Recordant els símptomes diana del TDAH.

2on. BLOC: MESURES PEDAGÒGIQUES I DIDÀCTIQUES

  • Conèixer el TDAH.
  • Mesures preventives generals a l’aula.
  • Ajudar-los a ser organitzats.
  • L’ús del quadern i de l’útil d’escriptura.
  • El quadern únic.
  • Anotar deures i treballs.
  • La gestió del temps i l’espai a l’aula.
  • Com donar les instruccions.
  • Pautes per a les explicacions.
  • L’alumne ajudant.

3er. BLOC: ORIENTACIONS SOBRE LES ACTIVITATS

  • Seqüenciar l’aprenentatge.
  • Aprenentatge sense error.
  • La tècnica “activitats per a tots”.
  • Utilitzar diferents nivells de dificultat.
  • Com presentar les activitats.
  • Utilitzar la música.
  • Informació i materials familiars.
  • Altres models d’activitats i tasques.
  • La comprensió d’instruccions.
  • Orientacions sobre els deures per a casa.
  • L’avaluació de l’alumnat amb TDAH.
  • L’adaptació d’exàmens escrits.

4art. BLOC: GESTIONAR ELS PROBLEMES DE CONDUCTA

  • Mesures davant la hiperactivitat a l’aula.
  • El “passeig legal”.
  • La tècnica de les tres fitxes.
  • Com reforçar les conductes adequades.
  • Mesures davant les conductes inadequades.
  • Els contractes de conducta per als alumnes de secundària.
  • Altres mesures.

5è BLOC: LA INTERVENCIÓ INDIVIDUAL

  • Criteris per a la intervenció individual.
  • Estratègies generals per a la intervenció.
  • Activitats per a educació infantil.
  • Activitats per a educació primària i secundària.

6è. BLOC: MATERIALS I RECURSOS

  • Presentació de materials i recursos.
  • Conclusió del curs.

Destinataris

El curs està dissenyat a partir del currículum d’educació primària, tot i que els continguts són aplicables als últims cursos d’educació infantil i a l’educació secundària obligatòria.

A més de mestres, professors, orientadors, professionals de l’àmbit clínic (psicòlegs, pedagogs, neuropsicòlegs, etc.) i estudiants universitaris d’aquests graus, aquest curs també és d’utilitat per a famílies i persones interessades en aprendre estratègies per aplicar en els entorns familiar i social.

El curs s’impartirà en castellà.

Metodologia

Els continguts s’aniran desenvolupant per part del ponent. La exposició es recolzarà en una presentació concreta dels continguts i il·lustrada amb exemples concrets i amb la presentació de diferents materials.

Igualment s’atendran els dubtes i inquietuds dels assistents que no quedin aclarits durant la exposició.

Materials. Al finalitzar el curs es lliuraran les diapositives principals de la presentació i un ampli paquet de materials: guies, fitxes de treball, etc.

El ponent

Jesús Jarque García és pedagog, màster en psicologia i gestió familiar i màster en coaching pedagògic i educacional.

Treballa com a orientador en un col·legi públic d’educació infantil i primària a Castella – La Manxa.

Imparteix cursos sobre el TDAH en l’àmbit universitari, sanitari, jornades, en la formació de professors i de famílies, tan presencials com on line.

És l’autor de llibres d’estimulació cognitiva, com la col·lecció Estimular y aprender”, editat per Gesfomedia Educación.

És autor del llibre Intervención educativa en el TDAH, de l’Editorial CCS.

A la xarxa es conegut per la seva pàgina educativa www.familiaycole.com

Dia

El curs se celebrarà el dissabte 20 d’octubre de 2018.

Es desenvoluparà durant 7 hores presencials, amb la distribució següent :

  • Acreditació de 9 a 9, 30 hores.
  • Matí: de 9,30 a 13, 30 hores (amb un descans)
  • Tarda: de 15 a 18 hores (amb un descans breu)

Preu net

85 €

Lloc

Universitat Pompeu Fabra Campus de la Ciutadella

Edifici nº13 Ramon Turró

c/ Ramon Turró, 3

Barcelona

Metro: Línia 4 Ciutadella-Vila Olímpica

Tram:Línies T4, T5 Wellington i Ciutadella-Vila Olímpica

Bus:H16, V21, 136

https://www.upf.edu/campus/es/ciutadella/turro.html

 

Certificació del curs

Per tal de completar les 10 hores que certifica el Departament d’Ensenyament, els docents assistents hauran de realitzar i presentar un treball complementari, un cop finalitzada la fase presencial.

Aquest treball s’haurà d’adreçar en el termini màxim de 15 dies a l’adreça cursos@educatiocat.com. Malgrat que el curs s’imparteixi en castellà, el treball es podrà realitzar en català i de manera individual o col·lectiva entre varis assistents.

El reconeixement del Departament d’Ensenyament es realitza via telemàtica i només s’atorga als docents. És molt important estar donat d’alta a la base del Departament amb les dades completes (veure el vostre compte xtec), a on podreu consultar la certificació del curs durant el mes següent després de què se celebri el curs. Si no disposeu de compte xtec podem demanar una còpia del reconeixement al Departament i enviar-la al vostre email.

També poden rebre el reconeixement els tècnics d’educació infantil.

Als assistents que no siguin docents se’ls lliurarà per email un certificat d’assistència.

Com inscriure’s

  1. Ompli el nostre formulari d’inscripció: FORMULARI D’INSCRIPCIÓ.
  2. Educatio els enviarà un correu de preinscripció confirmant si queden places lliures amb el número de compte on fer la transferència en el termini de 15 dies.
  3. Trameti el comprovant bancari al correu info@educatiocat.com
  4. Un cop rebuda la confirmació de la transferència, els confirmarem la inscripció definitiva al curs.

Per a més informació ens pot contactar a info@educatiocat.com

De conformitat amb la Llei orgànica de protecció de dades personals, vostè dóna el seu consentiment per al tractament de les dades personals aportades en el formulari d’inscripció. Aquestes seran incorporades al fitxer d’Educatio, inscrit al Registre General de l’Agencia Espanyola de Protecció de Dades. Les seves dades seran utilitzades en la gestió de la seva sol·licitud i per a informar-li de la impartició de properes activitats formatives.
L’informem que podrà exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició establerts a la Llei esmentada mitjançant correu electrònic adreçat a info@educatiocat.com
Anuncis

5 pensaments sobre “Tinc un alumne amb TDAH (Jesús Jarque)

  1. Estaría molt interessada per fer aquest curs, doncs sempre he tingut algun alumne amb aquest tipus de transtorn i crec que aquest curs m’ ajudaria molt a que el grup classe funcionés molt millor i sobretot poder tenir els recursos necessaris per treballar amb aquests nens.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s