Tinc un alumne amb dificultats d’aprenentatge (Jesús Jarque)

Curs reconegut pel Departament d’Ensenyament REC0253229

 

Presentació

Molts nens presenten en algun moment de la seva escolaritat dificultats en l’aprenentatge de la lectura, l’escriptura o la comprensió de les matemàtiques.

Parlem de problemes de velocitat lectora, d’unió i fragmentació de paraules, de comprensió  lectora o de dificultats per a la resolució dels problemes matemàtics.

Aquest curs pretén oferir als mestres pautes, estratègies i models d’activitats per afrontar aquestes dificultats, que solen ser especialment freqüents durant l’etapa d’educació primària. I pretén fer-ho des d’un enfocament pràctic i realista.

Objectius

  • Aprendre estratègies generals que han de dur a terme els docents per abordar qualsevol de les dificultats d’aprenentatge.
  • Conèixer els processos que intervenen en l’aprenentatge de la lectura.
  • Activitats d’aula per treballar les dificultats de lectura habituals: execució, velocitat i comprensió.
  • Conèixer la incidència de la consciència fonològica en l’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura.
  • Pautes i estratègies per a desenvolupar la consciència fonològica a l’aula.
  • Com abordar les dificultats d’unió i fragmentació de paraules en l’escriptura i les dificultats de tendències a la inversió.
  • Estratègies per ensenyar a resoldre problemes aritmètics.
  • Conèixer quins altres materials i recursos hi ha disponibles per a afrontar aquestes dificultats.

Continguts

Els aprenentatges es desenvoluparan en els següents blocs de continguts:

  • 1er bloc: Introducció
    • Presentació
    • Consideracions prèvies.
    • Factors associats a les dificultats d’aprenentatge.
  • 2on bloc: Estratègies generals
    • Seqüenciació de l’aprenentatge.
    • Els nivells d’abstracció.
    • Aprenentatge sense error.
    • Activitats per a tots.
    • Activitats divergents.
    • Materials i informació familiars.
  • 3er bloc: Dificultats de lectura
    • Els processos de lectura.
    • Dificultats habituals en cada un dels processos.
    • Activitats i estratègies d’intervenció per a cada procés.
  • 4art bloc: Consciència fonològica
    • Consciència lèxica, sil·làbica i fonètica.
    • Influència en els processos de lectura i escriptura.
    • Activitats i materials per a treballar la consciència fonològica.
  • 5è bloc: Algunes dificultats d’escriptura
    • Els problemes d’unió i fragmentació de paraules: activitats de recuperació.
    • La tendència a la inversió: activitats de recuperació.
    • La importància de l’expressió escrita.
  • 6è bloc: Resolució de problemes matemàtics
    • Aspectes didàctics dels problemes matemàtics.
    • Diferents models d’activitats per abordar els problemes matemàtics.
  • 7è bloc: Materials i conclusió
    • Presentació de materials i recursos.
    • Conclusió del curs.

Metodologia

El ponent desenvoluparà els continguts mitjançant una exposició que es recolzarà en una presentació concreta dels continguts.

Es presentaran diferents materials i s’abordaran alguns casos concrets que poden ser il·lustratius.

Igualment s’atendran els dubtes i inquietuds dels assistents que no quedin aclarits durant l’exposició.

Durant els dies posteriors al curs es lliurarà a través d’un enllaç un ampli paquet de materials complementaris i també les diapositives principals del curs.

El curs s’impartirà en castellà.

Destinataris

El curs està dissenyat preferentment per als docents d’educació primària, tot i que també pot ser molt útil per als d’educació secundària i educació infantil.

També el poden cursar altres professionals, com mestres d’educació especial, orientadors, psicòlegs, pedagogs, logopedes, etc. i famílies.

Aquest curs està obert a tothom que, sigui o no docent, vulgui ajudar els infants  a superar les dificultats d’aprenentatge.

El ponent

Jesús Jarque García és pedagog, màster en psicologia i gestió familiar i màster en coaching pedagògic i educacional.

Treballa com a orientador en una escola pública d’educació infantil i primària a Castella – La Manxa.

Imparteix cursos i jornades, presencials i online, en l’àmbit universitari i de formació de docents i pares.

És l’autor de llibres d’estimulació cognitiva, com la col·lecció “Estimular y Aprender”, editats per Gesfomedia Educación.

Igualment és autor d’altres llibres relacionats amb l’educació i la pedagogia.

A les xarxes és conegut per la seva pàgina educativa   www.familiaycole.com

Dia

Dissabte 26 de gener de 2019

De 9’30 a 13’30 i de 15’00 a 18’00 hores.

Acreditació de 9 a 9’30 hores.

Lloc

Universitat Pompeu Fabra Campus de la Ciutadella

Edifici nº13 Ramon Turró

c/ Ramon Turró, 3

Barcelona

Planell del Campus de la Ciutadella

Preu net

85 euros.

Com inscriure’s

  1. Ompli el nostre formulari d’inscripció: FORMULARI D’INSCRIPCIÓ.
  2. Educatio els enviarà un correu de preinscripció confirmant si queden places lliures amb el número de compte on fer la transferència en el termini de 15 dies.
  3. Trameti el comprovant bancari al correu info@com
  4. Un cop rebuda la confirmació de la transferència, els confirmarem la inscripció definitiva al curs.

Per a més informació ens pot contactar a info@educatiocat.com

Certificació del curs

Per tal de completar les 10 hores que certifica el Departament d’Ensenyament, els docents assistents hauran de realitzar i presentar un treball complementari, un cop finalitzada la fase presencial.

Aquest treball s’haurà d’adreçar en el termini de 15 dies a l’adreça cursos@educatiocat.com. Malgrat que el curs s’imparteixi en castellà, el treball es podrà realitzar en català i de manera individual o col·lectiva entre varis assistents.

El reconeixement del Departament d’Ensenyament es realitza via telemàtica i només s’atorga als docents. És molt important estar donat d’alta a la base del Departament amb les dades completes (veure el vostre compte xtec), a on podreu consultar la certificació del curs durant el mes següent després de què se celebri el curs. Si no disposeu de compte xtec podem demanar una còpia del reconeixement al Departament i enviar-la al vostre email.

També poden rebre el reconeixement els/les tècnics d’educació infantil i els/les educadores sempre que tinguin compte xtec.

Als assistents que no siguin docents se’ls lliurarà per email un certificat d’assistència.

Anuncis

Un pensament sobre “Tinc un alumne amb dificultats d’aprenentatge (Jesús Jarque)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s