TEA i educació infantil 0-6

Curs reconegut pel Departament d’Educació i bonificable per la Fundae

 

PRESENTACIÓ

El nombre d’infants que presenten senyals d’alerta de TEA cada cop és major i l’evidència mostra els beneficis d’una intervenció especialitzada el més aviat possible a tots els entorns. L’escola és un dels entorns més rellevants a la vida dels nens i nenes, també dels que tenen TEA, i per aquest motiu, cal proveïr els professionals que hi treballen, d’ informació, recursos materials i humans.

Com a docents volem donar resposta a les necessitats i contribir al desenvolupament de tots  els nostres alumnes sabent que l’etapa d’infantil és de vital importància per a establir rutines i les primeres pautes d’aprenentatge.

Quan el nostre alumne sembla presentar dificultats sociocomunicatives que alerten sobre un possible TEA, se’ns plantegen preguntes com Què faig? Per on començo? Què ha de fer la família? Com asseguro que participi?

A través de la presentació de tècniques, vídeos, revisió de casos i materials aprendrem estratègies pràctiques per a donar resposta a les necessitats comunicatives i socials dels nostres infants amb TEA i capacitar a les famílies i escoles.

CONTINGUTS

  1. A VEGADES FA O DIU… PER QUÈ? Entenent les primeres conductes:  
  • Senyals d’alerta i eines de detecció.
  • Xarxes de suport: enfocament centrat en contextos naturals.
  • Eines personals per a docents i famílies.
  1. PRIMERES CONDUCTES… PRIMERES RESPOSTES! Ensenyant habilitats fonamentals de comunicació i regulació.
  • Quines habilitats comunicatives ensenyem.
  • Com ho fem… Quin sistema de comunicació fem servir?
  • Ajudes visuals, materials i jocs.
  1. IMPLICANT A TOTHOM: Estratègies i jocs per a companys d’aula.
  • Rutines de l’aula.
  • Adaptacions d’accés, d’entorn i estructuració.
  • Del petit grup al gran grup.
  • Activitats, materials i jocs: implicant a tots.

A QUI VA DIRIGIT AQUEST CURS

  • Mestres de l’etapa infantil (0-6).
  • Docents d’altres etapes interessats en les persones en l’espectre de l’autisme.
  • Professionals sanitaris: terapeutes ocupacionals, psicòlegs, logopedes, educadors social, psicopedagogs, metges, etc.
  • Familiars i, en general, qualsevol persona interessada en millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA.

Aquest curs s’impartirà en castellà.

LA PONENT

Rocío García Pascual

Llicenciada psicologia clínica i de la salut (USAL). Màster en neuropsicologia i educació.

Especialista en diagnosi, atenció primerenca, comunicació, conducta i neuropsicologia infantil en context natural. Col·labora i assessora a CualiTEA.

Professora associada de la Universitat de Lleó, departament de psicologia evolutiva i educació i personalitat, avaluació i tractament psicològic.

Membre de la junta directiva de AETAPI i membre del comitè científic en els congressos.

Formadora i especialista en intervenció amb formació avançada en models d’atenció primerenca especialitzada: PACT (primera persona acreditada a Espanya), model Denver (ESDM), TEACCH, SCERTS, Autism Attention Programme, Hanen, PECS i parla signada.

Des del 2004 al 2007 resideix a Anglaterra treballant a l’escola Tyssen de primària a Londres formant part de l’equip d’inclusió i de la base de recursos per a alumnes amb TEA, on adquireix un àmplia formació en metodologies específiques per a l’aprenentatge i la inclusió de les persones amb TEA.

A Espanya, ha estat directora tècnica de l’associació Autismo León essent responsable de la formació dels equips i el disseny i implantació metodològica per a la posada en marxa de serveis especialitzats i directora del centre d’educació especial per a alumnes amb autisme. També ha estat responsable de valoració i diagnosi i intervenció terapèutica a les associacions d’autisme de Zamora i Lleó.

Col·labora com a ponent, assessora i formadora en atenció primerenca i educació dels centres de formació i innovació del professorat, per a serveis socials, administracions i entitats educatives i sanitàries, públiques o privades i les universitats. Coautora de la “Guía para professores y educadores de alumnos con autismo” editada per FACYL i presidenta del comitè organitzador del XVII congrés d’AETAPI 2016.

Ha participat al projecte europeu “ICF-CY” (CIF-IA) de millora d’oportunitats educatives de nens amb necessitats educatives especials de la Comissió Europea.

Motivació, qualitat i implicació defineixen la seva feia amb nens i nenes amb dificultats i llurs famílies. Creu fermament que tots tenim qualitats que ens fan únics i que amb les ajudes necessàries som capaços d’assolir grans fites.

DIA

NOVA DATA:

24 D’ABRIL DE 2021

De 9’30 a 13’30 i de 15’00 a 18’00 hores.

Acreditació a partir de les 9 hores.

PREU NET

85 € 

LLOC 

Auditori del Col·legi Major Sant Jordi

Passatge Ricard Zamora, 4-8

Barcelona

Mapa

Com arribar en transport públic:

Metro: Maria Cristina L3-L9

Bus:

  • Diagonal: 6,7,33,34,63,67,68,78, T1, N12
  • Sarrià: 6, 34, 66, V7
  • Mitre: 70, H6
  • Prat de la Riba : V3
  • Flors i Calcat: L14 Baixbus (Bellvitge)

FGC: Metro del Vallès, L6, S5, S55. Estacions: Bonanova, Tres Torres.

Trambaix: Diagonal – L’ Illa

COM INSCRIURE’S

  1. Ompli el nostre formulari d’inscripció: FORMULARI D’INSCRIPCIÓ.
  2. Educatio els enviarà un correu de preinscripció confirmant si queden places lliures amb el número de compte on fer la transferència en el termini de 15 dies.
  3. Trameti el comprovant bancari al correu info@educatiocat.com
  4. Un cop rebut el comprovant de la transferència, els confirmarem la inscripció definitiva al curs.

Per a més informació ens pot contactar a info@educatiocat.com

CERTIFICACIÓ DEL CURS

Assistents docents

Aquest curs està reconegut pel Departament d’Educació com a formació continuada del professorat no universitari, vàlid també per a tècnic/ques d’educació infantil i educadors/es. Hi tenen dret tots els docents, amb independència de si estan treballant o no o del tipus de centre on prestin serveis (públic, privat o concertat).

D’acord amb l’Ordre ENS/248/2012, de 20 d’agost per tal de completar les 10 hores que certifica el Departament d’Educació, els docents assistents que vulgueu rebre aquest reconeixement, un cop finalitzada la fase presencial, haureu de realitzar un treball complementari. Aquest treball s’haurà d’adreçar en el termini màxim de 15 dies a l’adreça  cursos@educatiocat.com. Malgrat que el curs s’imparteixi en castellà, el treball, naturalment,  es podrà realitzar en català i de manera individual o col·lectiva entre varis assistents. Aquest treball no rebrà correcció per part de la ponent.

El reconeixement del Departament d’Educació es realitza via telemàtica i no s’envien certificats. El certificat del curs estarà disponible passats 30 dies d’haver-se celebrat al següent enllaç del Departament d’Educació:  Les meves activitats

En la següent adreça podeu sol·licitar l’alta d’usuari d’XTEC:  Alta XTEC .Si no disposeu de compte xtec podem demanar una còpia en pdf del reconeixement al Departament d’Educació i enviar-la al vostre email. Els docents que no realitzeu el treball complementari no podreu optar al reconeixement del Departament d’Educació i rebreu per email un certificat d’assistència de la nostra entitat per 7 hores cursades.

Assistents no docents

Als assistents que no siguin docents se’ls lliurarà per email un certificat d’assistència per 7 hores cursades.

Bonificacions de la FUNDAE  (s’ha de gestionar des dels centres)

Com em puc bonificar des del centre? Veieu-ho en el següent enllaç:

La bonificació en 8 passos

 

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s