Suport conductual positiu (Rosa Álvarez)

Curs reconegut pel Departament d’Ensenyament REC0423239

 

PRESENTACIÓ

El suport conductual positiu és un enfocament per fer front als problemes de conducta de les persones amb trastorn de l’espectre autista (TEA) que implica modificar les condicions del seu entorn per millorar les seves habilitats.

Aquesta metodologia centra l’atenció en crear ambients (escolar, familiar, personal, social i de temps lliure) que milloren la seva qualitat de vida, ensenyant conductes alternatives funcionals més gratificants i efectives que les conductes problemàtiques.

S’anomena positiu perquè s’estableix un pla personalitzat de les ajudes i estratègies necessàries per afavorir canvis conductuals, sempre a partir del respecte a la persona i utilitzant les seves preferències i motivacions.

OBJECTIUS DEL CURS

Generals

Proporcionar als assistents eines de treball que permetin a les persones amb TEA incrementar llur independència, productivitat, integració a la comunitat i satisfacció personal.

Específics

  • Conèixer la definició de conductes desafiants i els principals elements implicats en l’aprenentatge.
  • Valorar la intervenció davant de conductes desafiants des de la perspectiva proactiva i ètica.
  • Conèixer les principals tècniques de modificació de conducta i els objectius de cada una d’elles.
  • Utilitzar el suport conductual positiu com a principal línia d’intervenció davant les conductes desafiants.
  • A l’enfocament reactiu: què fer, quan i com actuar quan ja s’ha presentat.
  • Analitzar casos reals de conductes i plantejar la línia d’intervenció basada en el SCP.

A QUI VA DIRIGIT

A mestres, professors, famílies, orientadors, psicòlegs, logopedes, psicopedagogs, terapeutes ocupacionals, treballadors socials, monitors, vetlladors i qualsevol altre interessat en les persones amb el TEA.

El curs s’impartirà en castellà.

PROGRAMA

  1. Què entenem per un problema de conducta o conducta desafiant.
  2. Criteris d’intervenció: quan i com hem d’intervenir. Exemples: aïllament, estereotípies, etc.
  3. Aspectes ètics respecte als drets de les persones que presenten conductes desafiants.
  4. Conductes desafiants en les persones amb TEA. Aspectes específics del TEA?
  5. Els enfocaments proactiu i reactiu. Millor prevenir…
  6. El paper dels professionals i de les famílies.
  7. Estratègies per a la intervenció. Les fases en les conductes desafiants i l’abordatge de cadascuna d’elles. Estratègies diferents per a moments diferents.
  8. Suport conductual positiu. Què és?
  9. Per què el suport conductual positiu?
  10. Fonaments del suport conductual positiu.
  11. Procediments d’intervenció en el suport conductual positiu.
  12. Intervenció física i contenció mecànica. Aspectes legals.
  13. Aspectes pràctics: assaig de procediments concrets d’intervenció física, desenvolupament de casos pràctics del centre i col·loqui i resolució de dubtes.

LA PONENT

Rosa Álvarez Pérez

Llicenciada en Psicologia Clínica per la Universitat de Sevilla i Màster en Discapacitat, Integració i Necessitats Especials per la Universitat de Cadis. La seva experiència laboral gira entorn de les persones amb TEA. Des del 2002 és Directora tècnica de la Federación Autismo Andalucía. Anteriorment fou Assesora tècnica i psicòloga de l’Asociación Autismo Sevilla, i Directora del CEE Ángel Rivière. Des del 2008 també és professora associada al Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la Universitat de Sevilla. Ha format part de varis grups d’investigació i és coautora de vàries publicacions i traduccions sobre TEA.

DIA

El curs se celebrarà el dissabte 15 de desembre de 2018.

Es desenvoluparà durant 7 hores presencials, amb la distribució següent :

  • Acreditació de 9 a 9, 30 hores.
  • Matí: de 9,30 a 13, 30 hores (amb un descans)
  • Tarda: de 15 a 18 hores (amb un descans breu)

PREU NET

85 €

LLOC

Auditori del Col·legi Major Sant Jordi

Passatge Ricard Zamora, 4-8

Barcelona

Metro:

Maria Cristina L3-L9

Bus:

  • Diagonal: 6,7,33,34,63,67,68,78, T1, N12
  • Sarrià: 6, 34, 66, V7
  • Mitre: 70, H6
  • Prat de la Riba : V3
  • Flors i Calcat: L14 Baixbus (Bellvitge)

FGC:

Metro del Vallès, L6, S5, S55. Estacions: Bonanova, Tres Torres.

Trambaix

  • Diagonal – L’ Illa

Localització

COM INSCRIURE’S

  1. Ompli el nostre formulari d’inscripció: FORMULARI D’INSCRIPCIÓ.
  2. Educatio els enviarà un correu de preinscripció confirmant si queden places lliures amb el número de compte on fer la transferència en el termini de 15 dies.
  3. Trameti el comprovant bancari al correu info@com
  4. Un cop rebuda la confirmació de la transferència, els confirmarem la inscripció definitiva al curs.

Per a més informació ens pot contactar a info@educatiocat.com

CERTIFICACIÓ DEL CURS

Per tal de completar les 10 hores que certifica el Departament d’Ensenyament, els docents assistents hauran de realitzar i presentar un treball complementari, un cop finalitzada la fase presencial.

Aquest treball s’haurà d’adreçar en el termini màxim de 15 dies a l’adreça cursos@educatiocat.com. Malgrat que el curs s’imparteixi en castellà, el treball es podrà realitzar en català i de manera individual o col·lectiva entre varis assistents.

El reconeixement del Departament d’Ensenyament es realitza via telemàtica i només s’atorga als docents. És molt important estar donat d’alta a la base del Departament amb les dades completes (veure el vostre compte xtec), a on podreu consultar la certificació del curs durant el mes següent després de què se celebri el curs. Si no disposeu de compte xtec podem demanar una còpia del reconeixement al Departament i enviar-la al vostre email.

També poden rebre el reconeixement els/les tècnics d’educació infantil i els/les educadores d’educació especial.

Als assistents que no siguin docents se’ls lliurarà per email un certificat d’assistència.

Anuncis

2 pensaments sobre “Suport conductual positiu (Rosa Álvarez)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s