Atenció precoç en el TEA

Curs reconegut pel Departament d’Ensenyament REC0473239

 

PRESENTACIÓ

Gràcies a la millora en la detecció precoç cada vegada és més gran el nombre d’infants diagnosticats amb senyals d’alerta de TEA que requereixen una intervenció especialitzada el més aviat possible.

Els infants amb TEA requereixen potenciar de manera específica la comunicació social i el llenguatge i incrementar la flexibilitat i els seus interessos. En aquests moments sorgeixen molts dubtes: Per on començar? Quines són les millors intervencions? Li hem de facilitar sistemes de comunicació alternatius o augmentatius? Què podem fer des de l’escola infantil?

A través de la presentació de vídeos, materials i la revisió de casos aprendrem estratègies pràctiques que capacitin les famílies i els mestres per donar resposta a les necessitats comunicatives i socials dels infants amb TEA.

OBJECTIUS

  1. Entendre les principals necessitats dels infants amb TEA i de les famílies en l’atenció primerenca.
  2. Conèixer les principals aportacions de les pràctiques en atenció primerenca i les pràctiques basades en l’evidència.
  3. Aprendre eines per observar, avaluar i dissenyar plans d’intervenció.
  4. Seleccionar objectius funcionals i descompondre’ls en petits passos.
  5. Potenciar i desenvolupar estratègies per a fomentar la interacció, la comunicació social i els interessos.
  6. Idear jocs i activitats específics.
  7. Acompanyar i apoderar la família i l’escola. 

PROGRAMA

PRIMERS PASSOS

  • Característiques centrals dels infants amb TEA i de les seves famílies.
  • Enfocament centrat en la família i en contexts naturals: xarxes de suport.
  • Aportacions dels principals models d’atenció primerenca en TEA: PACT, ESDM- Denver, JASPER, SCERTS, DIR-FLOORTIME, HANEN, AITTEA. 

PREPARATS, LLESTOS, … JA!.

Elaborant plans de suport individualitzats.

  • Què, quan i com avaluar i observar.
  • Definint i prioritzant objectius funcionals.
  • Guies de passos en els objectius.
  • Eines i exemples. 

RECORRENT EL CAMÍ JUNTS 

  • Estratègies comunicatives i de regulació.
  • Jocs, idees i materials.
  • Primeres ajudes visuals.
  • Rutines del dia a dia a la llar i a l’escola.
  • Eines d’apoderament familiar i professional.

A QUI VA DIRIGIT

A mestres, famílies, orientadors, psicòlegs, logopedes, psicopedagogs, terapeutes ocupacionals, treballadors socials, monitors, vetlladors i qualsevol altre interessat en les persones amb el TEA.

El curs s’impartirà en castellà.

LA PONENT

Rocío García Pascual

Llicenciada en psicologia clínica i de la salut: Universitat de Salamanca. Màster en neuropsicologia i educació.

Especialista en diagnosi, atenció primerenca, comunicació i neuropsicologia infantil a CualiTEA, servei d’atenció primerenca en contexts naturals. Professora associada de la Universitat de Lleó, Departament de psicologia evolutiva i educació. Membre de la junta directiva d’AETAPI i membre del comitè científic als congressos.

Formadora i especialista en intervenció, amb formació avançada en models d’atenció primerenca especialitzada com PACT, model Denver (ESDM), Hanen, TEACCH, SCERTS, Austism Attention Programme, PECS i parla signada.

Des de 2004 a 2007 va residir a Anglaterra treballant a l’escola Tyssen de primària de Londres formant part de l’equip d’inclusió i de la “base de recursos” per a alumnes amb TEA on va adquirir una àmplia formació en metodologies específiques per a l’aprenentatge i la inclusió de les persones amb TEA. A Espanya, ha estat directora tècnica de l’Asociación de Autismo de León portant a terme la formació dels equips i el disseny i implementació metodològica per a la posada en marxa de serveis especialitzats i directora del centre d’educació especial per a alumnes amb autisme. També ha estat responsable de valoració diagnòstica i intervenció terapèutica a les associacions d’autisme de Zamora i Lleó.

Col·labora com a ponent, assessora i formadora en atenció primerenca i educació dels centres de formació i innovació del professorat, per a serveis socials, administracions i entitats educatives i sanitàries, públiques o privades i les universitats. Coautora de la “Guía para profesores y educadores de alumnos con autismo” editada per FACYL i presidenta del comitè organitzador del XVIII Congrés AETAPI 2016.

Actualment participa, junt amb 9 professionals d’Espanya, en el projecte europeu “ICF-CY” (CIF-IA en castellà) per a millorar les oportunitats educatives d’infants amb necessitats educatives especials, finançat per la Comissió Europea.

Motivació, qualitat i implicació defineixen el seu treball amb els infants amb dificultats i les seves famílies. Creient fermament que tots tenim qualitats que ens fan únics i que amb els suports necessaris som capaços d’assolir grans fites.

DIA

El curs se celebrarà el dissabte 16 de febrer de 2019.

Es desenvoluparà durant 7 hores presencials, amb la distribució següent :

  • Acreditació de 9 a 9, 30 hores.
  • Matí: de 9,30 a 13, 30 hores (amb un descans)
  • Tarda: de 15 a 18 hores (amb un descans breu)

PREU NET

85 €

LLOC

Auditori del Col·legi Major Sant Jordi

Passatge Ricard Zamora, 4-8

Barcelona

Metro:

Maria Cristina L3-L9

Bus:

  • Diagonal: 6,7,33,34,63,67,68,78, T1, N12
  • Sarrià: 6, 34, 66, V7
  • Mitre: 70, H6
  • Prat de la Riba : V3
  • Flors i Calcat: L14 Baixbus (Bellvitge)

FGC:

Metro del Vallès, L6, S5, S55. Estacions: Bonanova, Tres Torres.

Trambaix

  • Diagonal – L’ Illa

Localització

COM INSCRIURE’S

  1. Ompli el nostre formulari d’inscripció: FORMULARI D’INSCRIPCIÓ.
  2. Educatio els enviarà un correu de preinscripció confirmant si queden places lliures amb el número de compte on fer la transferència en el termini de 15 dies.
  3. Trameti el comprovant bancari al correu info@com
  4. Un cop rebuda la confirmació de la transferència, els confirmarem la inscripció definitiva al curs.

Per a més informació ens pot contactar a info@educatiocat.com

CERTIFICACIÓ DEL CURS

Per tal de completar les 10 hores que certifica el Departament d’Ensenyament, els docents assistents hauran de realitzar i presentar un treball complementari, un cop finalitzada la fase presencial.

Aquest treball s’haurà d’adreçar en el termini màxim de 15 dies a l’adreça cursos@educatiocat.com. Malgrat que el curs s’imparteixi en castellà, el treball es podrà realitzar en català i de manera individual o col·lectiva entre varis assistents.

El reconeixement del Departament d’Ensenyament es realitza via telemàtica i només s’atorga als docents. És molt important estar donat d’alta a la base del Departament amb les dades completes (veure el vostre compte xtec), a on podreu consultar la certificació del curs durant el mes següent després de què se celebri el curs. Si no disposeu de compte xtec podem demanar una còpia del reconeixement al Departament i enviar-la al vostre email.

També poden rebre el reconeixement els/les tècnics d’educació infantil i les/els educadores sempre que tinguin compte xtec.

Als assistents que no siguin docents se’ls lliurarà per email un certificat d’assistència.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s