Tinc un alumne amb TEA

2a-edicio-complet

26 de novembre de 2016

img_1901 img_1656

5 de novembre de 2016

img_1608img_1799img_1817

complet

CURS RECONEGUT PEL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT REC0053239

 

Presentació

El Trastorn de l’Espectre de l’Autisme (TEA) és, sense dubte, un dels temes que a l’actualitat està despertant més interès entre investigadors i especialistes de tots els àmbits: sanitari, social i, també, educatiu. El gran augment en la prevalença d’aquest trastorn (que s’estima en almenys 1 de cada 100 persones) ha tingut també el seu reflex a les aules, el que ha convertit gairebé en una excepció el docent que no ha tingut o hagi de tenir a curt plaç un alumne amb algun grau d’autisme..

La comprensió del particular estil cognitiu, forma de relacionar-se, i punts forts i reptes d’aquest alumnat per part de tota la comunitat educativa serà clau per a poder proporcionar-los l’atenció i els recolzaments especialitzats, que garanteixin la igualtat d’oportunitats, la participació a la vida escolar, la consecució dels aprenentatges acadèmics i del seu benestar emocional.

La gran heterogeneïtat d’aquest alumnat abraça des de persones sense llenguatge i/o discapacitat intel·lectual associada, a persones amb un desenvolupament intel·lectual molt superior a la mitjana.

El món necessita tot tipus de ments i, sense dubte, les persones amb TEA són persones particularment interessants que tenen molt a oferir.

Objectius

L’objectiu general del taller és el de facilitar als professionals coneixements i eines basades en l’evidència científica sobre el Trastorn de l’Espectre de l’Autisme (TEA), que permetin desenvolupar una intervenció educativa adequada per a aquest alumnat en el marc general de la inclusió.

Són objectius específics:

  • Comprendre el seu particular estil cognitiu i les principals teories explicatives sobre l’autisme.

  • Garantir el seu benestar emocional i fomentar les relacions amb els seus companys.

  • Conèixer les principals estratègies d’aprenentatge.

  • Dotar als entorns d’accessibilitat i comprensió.

  • Dissenyar recolzaments per a l’autonomia i l’aprenentatge.

Contingut

  1. COMPRENENT ALS NOSTRES ALUMNES. 

  • Estil cognitiu i les seves implicacions en l’aprenentatge.

  • El benestar emocional.

  1. LA PREPARACIÓ DE L’ARRIBADA DE L’ALUMNE AL CENTRE I LES PRIMERES INTERVENCIONS.

  1. LA IMPORTÀNCIA DE L’ESTRUCTURACIÓ AMBIENTAL I ELS RECOLZAMENTS VISUALS.

  • Estructuració física.

  • Horaris.

  • Sistemes de treball.

  1. ESTRATÈGIES ÚTILS D’ENSENYAMENT I APRENENTATGES ACADÈMICS.

  • El moldejament, l’encadenament endarrere, l’espera estructurada i altres tècniques d’ensenyament.

  • Algunes estratègies per a Llengua, Matemàtiques i Ciències. 

  1. ELS EXÀMENS I LES AVALUACIONS.

  • Les dificultats més habituals.

  • Recolzaments i adaptacions.

  1. ELS PATIS D’ESBARJO I ALTRES MOMENTS POC ESTRUCTURATS DE LA JORNADA.

  • L’organització dels patis d’esbarjo.

  • Excursions i altres dies especials.

Metodologia del taller:

L’enfocament del taller serà eminentment pràctic. S’explicaran els continguts a partir d’exemples, d’experiències i casos reals, preferentment, en l’àmbit educatiu però també en altres àmbits de la vida dels alumnes amb TEA i de llurs famílies. A més, es presentaran alguns exemples d’estratègies a través de vídeos.

La ponent

Marlene Horna Castiñeiras

Marlene Horna2

Llicenciada en Psicologia Clínica i Social, Diploma d’Estudis Avançats i Màster en Atenció Primerenca per la Universitat de Santiago de Compostela. Durant varis anys va treballar realitzant diagnosi, intervenció, orientació i formació en la Unitat d’Atenció Primerenca de la Universitat de Santiago de Compostela. Continuà la seva labor professional com a orientadora tècnica en l’equip de l’associació ASPANAES. Actualment treballa de forma particular i a l’associació BATA donant recolzament a persones amb TEA i a llurs famílies en els seus entorns naturals (escola, llar, comunitat).  Té una àmplia experiència com a formadora en multitud de cursos promoguts per diverses associacions, institucions i universitats.

A qui va dirigit

A mestres i a professors, però també a famílies, orientadors, psicòlegs, logopedes, psicopedagogs, terapeutes ocupacionals, estudiants, monitors/es, vetlladors/es i persones implicades en la formació de les persones amb TEA.

Dia

El curs se celebrarà el dissabte 5 de novembre de 2016 (1ª sessió tancada)

La 2ª sessió del curs se celebrarà el dissabte 26 de novembre de 2016 (oberta la inscripció)

Es desenvoluparà durant 7 hores presencials, amb la següent distribució:

Acreditació de 9 a 9, 30 hores.

De 9,30 a 13, 30 hores.

De 15,00 a 18,00 hores.

Lloc

Auditori del Col·legi Major Sant Jordi

Passatge Ricard Zamora, 4-8

Barcelona

http://cmsantjordi.ub.edu/Localitzacio

Preu

75 €.

Certificació per a docents

Per tal de completar les 10 hores que certifica el Departament d’Ensenyament, els docents assistents hauran de realitzar i presentar un treball complementari, un cop finalitzada la fase presencial.

Aquest treball s’haurà d’adreçar en el plaç màxim de 15 dies a l’adreça  cursos@educatiocat.com.

El reconeixement del Departament d’Ensenyament és via telemàtica i només s’atorga als docents. És molt important estar donat d’alta a la base del Departament amb les dades completes (veure el vostre compte xtec), a on podreu consultar la certificació del curs uns dies després de què se celebri.

Als no docents se’ls lliurarà per email un certificat d’assistència.

Com inscriure’s

1. Omplir el formulari d’inscripció.
2. Educatio els enviarà un correu de preinscripció confirmant si queden places lliures amb el número de compte on fer la transferència en el plaç de 15 dies.
3. Trameti el comprovant bancari al correu info@educatiocat.com
4. Un cop rebuda la confirmació de la transferència, els confirmarem la inscripció definitiva al curs.

Les places seran limitades i s’inscriurà per rigorós ordre de recepció del pagament.

Nota important: el formulari d’inscripció no funciona amb Chrome 23, Firefox 23, Internet Explorer 9 ni Safari 6, ni amb les versions anteriors d’aquests navegadors. Hauràs d’actualitzar el teu navegador per a poder utilitzar aquest formulari.

Si ho prefereix ens pots fer arribar les dades del formulari a info@educatiocat.com

 

PER A LA 2ª SESSIÓ DEL 26 DE NOVEMBRE POTS INSCRIURE’T EN AQUEST MATEIX FORMULARI

 

De conformitat amb la Llei orgànica de protecció de dades personals, vostè dóna el seu consentiment per al tractament de les dades personals aportades en aquest formulari. Aquestes seran incorporades al fitxer d’Educatio, inscrit al Registre General de l’Agencia Espanyola de Protecció de Dades. Les seves dades seran utilitzades en la gestió de la seva sol·licitud i per a informar-li de la impartició de properes activitats formatives.

L’informem que podrà exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició establerts a la Llei esmentada mitjançant correu electrònic adreçat a info@educatiocat.com
Anuncis

20 pensaments sobre “Tinc un alumne amb TEA

  1. Com a terapeuta del Método Tomatis llevo trabajando más de dos años con alumnos con incidente dificultad A nivel Pragmatico. Llegan solicitando mis servicios ya con un diagnóstico. Cuando, el alumno es muy pequeño dos / tres años hay un punto tras la realización del método Tomatis que marca la diferencia entre el antes y el después de la estimulacion auditiva Neurosensorial, es en ese momento donde el alumno sigue diagnosticado como TEA pero sigue patrones TEL. Realizar esta sesión formativa me aportará enriquecimiento y vislumbrará dudas. Gracias

    M'agrada

  2. Com a docent estic molt preocupada per tots els nens amb qualsevol trastorn. Espero trobar moltes respostes a tantes preguntes o una major sensibilització a la seva problemàtica per una millor atenció i un gran amor cap a ells sempre més creixent!!!!

    M'agrada

  3. Com més se sàpiga sobre qualsevol tema molt millor, per als que ho pateixen i et pot donar solució a molts problemes que es plantegen diàriament …

    Em presentaré sóc avi de dos néts amb TEA, Pol de 12 anys i Edgar de 8.
    El meu nom Manuel Valero (L’avi Manel #YOSOYAUTISTA).

    La universitat és la que ha de preparar al professorat per a infants amb TEA, TDAH i moltes altres patologies, que com bé dius qualsevol professor a tingut algun d’ells …

    I si hem d’esperar a l’administració solució al problema de l’exclusió a l’escola ordinària, saltant-se totes les regles establertes per llei, estem més que llestos, retallades en l’educació, falta de mitjans i una majoria de professorat que els fan nosa i proves són amors i no bones raons, el tant per cent de 10 mestres tutors dels meus néts (deu anys d’escola), 3 d’elles notable i 1ª excel·lent, la resta que són 6 no arriben al suficient … i puc explicar el mínim del mínim en ajudes de l’administració …

    A les famílies sempre estem en disposició d’aprendre i aprenem i tant que aprenem, som capaços de tots per que els nostres nens aprenguin cada dia una mica més a força de sacrificis, dedicació i diners, si molts diners …, tot és pagant i els que no en tenen que es fotin …

    Com en tot si l’administració donés solució plena a la Inclusió en Educació de nens i nenes amb discapacitats seria un país avançat i no de nefastos governants que només miren per la seva butxaca i professors poc qualificats per aquests menesters …

    Igual que tenim una Seguretat Social que ens atén a tothom, encara que sigui malament i fora de temps, els que puguin pagar-se clíniques privades em sembla bé, i tant una cosa com l’altra, els professionals d’aquest país no fan un pas si no va per davant la pasta … !!!

    L’avi Manel #YOSOYAUTISTA

    M'agrada

  4. Soc la Miriam, soc psicóloga i començo a treballar amb nens TEA m’agradaria obtenir la màxima formació possible i poder gaudir del curs.
    una abraçada!

    M'agrada

  5. Com a professional del món de l’educació, i tenint algun nen a la classe amb aquest transtorn, estic molt interessada i disposada a saber-ne més i segur que em serà molt útil. Gràcies.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s