Flipped classroom (Santiago Moll)

Cartell

IMG_7125

 

PRESENTACIÓ DEL CURS

El model pedagògic flipped classroom o classe invertida s’ha convertit en una excel·lent oportunitat per a la innovació tant dins com fora de l’aula, perquè té la capacitat d’ajuntar pedagogia i tecnologia. I tot això sense renunciar a la capacitat per a resoldre problemes, la potenciació del procés creatiu, la recerca del talent, el foment de la cooperació i la defensa de la inclusió.

Aquest curs, per tant, té la intenció de ser un punt de partida per a tots aquells docents que tenen la plena convicció de què una altra escola és possible, de què una altra manera d’ensenyar és possible.

A QUI VA DIRIGIT?

Aquest curs de flipped classroom va dirigit a tots aquells docents que tenen la il·lusió d’aprendre un nou model pedagògic, la voluntat d’assumir una docència proactiva i la determinació d’incorporar noves eines a les seves aules amb un clar component tecnològic.

DESENVOLUPAMENT DEL CURS

A fi que el curs no es converteixi en un repositori d’eines, s’ha optat com a fil conductor una seqüència o unitat didàctica que té per tema Cervantes i El Quijote. S’ha decidit fer-ho d’aquesta manera per donar sentit i coherència a totes les metodologies i eines que es treballaran al curs.

D’aquesta manera, els assistents podran veure el procés d’una seqüència didàctica que va des d’una avaluació inicial a una avaluació mitjançant una rúbrica, tot passant per activitats individuals i cooperatives, activitats dins i fora de l’aula, tècniques d’estudi, qüestionaris, etc.

OBJECTIUS DEL CURS

Els objectius del curs de flipped classroom es vertebren en cinc punts, principalment:

  • El canvi de concepció del temps i de l’espai dins l’aula.
  • El nou rol del docent i la seva actitud vers el canvi metodològic.
  • La incorporació de noves metodologies centrades en la cooperació, la innovació i la resolució de problemes.
  • L’aprenentatge d’eines i la seva aplicació a una unitat o seqüència didàctica.
  • L’avaluació, la coavaluació i l’autoavaluació mitjançant les rúbriques.

 

PROGRAMA

MATÍ

Bloc I

  • Presentació i activitat inicial.
  • Per què cal repensar el temps i l’espai a l’aula?
  • Proactivitat docent. Activitat: Diàleg ente don Quijote i Sancho Panza.
  • Tres noves metodologies per a innovar a l’aula.
  • Tipus d’aprenentatges electrònics. Flipped classroom: veritats i mentides.

Bloc II

  • Tipus d’eines: escriptori, web, dispositius mòbils. Classificació.
  • Eines d’àudio: Soundcloud
    • Procediment: En un lugar de la Mancha…
  • Eines de gamificació: Kahoot i insígnies (badges)
    • Procediment: Vida de Cervantes, obres cervantines, història de El Quijote, característiques de El Quijote.
  • Eines de presentació: ly (línies del temps), Canva (xarxes socials)
    • Procediment: Vida de Cervantes, obres cervantines, història de El Quijote, característiques de El Quijote.
  • Eines per a mapes mentals: Popplet
    • Procediment: Vida de Cervantes, obres cervantines, història de El Quijote, característiques de El Quijote.
  • Eines de presentació i animació: VideoScribe i Explain Everything
    • Procediment: Context històric, polític, religiós i cultural.

TARDA

Bloc III

  • Eines per a vídeos interactius i qüestionaris: EDPuzzle
    • Procediment: La quema de libros.
  • Eines d’imatge i vídeo: Camtasia, Movenote i Touchcast
    • Procediment: La batalla de los molinos de viento.
  • Eines de geolocalització: Tagzania
    • Procediment: Don Quijote llega a Barcelona.

Bloc IV

  • Avaluació, autoavaluació i coavaluació.
  • Elements d’una rúbrica: dimensió, acompliment i criteri.
  • Eines per a fer rúbriques: RubiStar i CoRubrics
    • Procediment: Rúbrica de l’activitat La batalla de los molinos de viento.

 Qüestionari de satisfacció

Informació en pdf

 

PONENT

Perfil 2

Santiago Moll (Ciutadella de Menorca, 1973) es defineix com un defensor de l’educació inclusiva que planteja la diversitat no com un repte, sinó com una oportunitat, un apassionat de les noves tecnologies com a eines per a la millora de l’aprenentatge i un enamorat de l’educació emocional com habilitat per a treballar el creixement personal.

A dia d’avui compagina la seva tasca docent a un institut de secundària amb la formació docent.

A més, també és l’autor del bloc Justifica tu respuesta,  un espai educatiu destinat a tots aquells docents que s’esforcen dia a dia per a donar la seva millor versió als seus estudiants i que té per lema: “APRENDE. ENSEÑA. EMOCIONA”http://justificaturespuesta.com/

 

DIA

Dissabte 28 de maig de 2016

HORARI

10-14 i de 16-19 hores

LLOC

Universitat Pompeu Fabra Campus de la Ciutadella

c/ Ramon Trias Fargas, 25-27 Barcelona

https://www.upf.edu/campus/ciutadella/

PREU

 75 €

COM INSCRIURE’S

1. Omplir el formulari d’inscripció.
2. Educatio els enviarà un correu de preinscripció confirmant si queden places lliures amb el número de compte on fer la transferència en el plaç de 15 dies.
3. Trameti el comprovant bancari al correu info@educatiocat.com
4. Un cop rebuda la confirmació de la transferència, els confirmarem la inscripció definitiva al curs.
Si ho prefereix ens poden fer arribar les dades del formulari a info@educatiocat.com
Les places seran limitades is’inscriurà per rigorós ordre de recepció del pagament.

Es lliurarà per email un certificat d’assistència.

 

De conformitat amb la Llei orgànica de protecció de dades personals, vostè dóna el seu consentiment per al tractament de les dades personals aportades en aquest formulari. Aquestes seran incorporades al fitxer d’Educatio, inscrit al Registre General de l’Agencia Espanyola de Protecció de Dades. Les seves dades seran utilitzades en la gestió de la seva sol·licitud i per a informar-li de la impartició de properes activitats formatives.

L’informem que podrà exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició establerts a la Llei esmentada mitjançant correu electrònic adreçat a info@educatiocat.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s